Education

Education
4TU Delft
4TU Eindhoven
4TU Twente
4TU Wageningen

De verwachting is dat in de nabije toekomst grote veranderingen in het onderwijs plaats zullen vinden bij de universiteiten vanwege de “aanstormende” digitalisering. Om aan te geven dat reactie gewenst is, denken we aan Nokia en Sony, die (bijna) de boot gemist hebben bij de ontwikkelingen van voorbeeld de smartphones en Ipads. Bovendien zal er aandacht moeten worden gegeven aan de z.g. “boundaries”, tussen lagere-, middelbare school en universiteit om toekomstige aspirant-studenten goed te kunnen voorbereiden op het academisch onderwijs (in toegepaste wiskunde en wiskunde-service onderwijs bij andere opleidingen). Dit heeft gevolgen voor de AMI- inspanningen (vanuit de 3 TU‘s) richting het middelbare schoolveld en (service-) onderwijs aan studenten. We geven enkele voorbeelden van ideeën en inspanningen.

De verwachting is dat in de nabije toekomst grote veranderingen in het onderwijs plaats zullen vinden bij de universiteiten vanwege de “aanstormende” digitalisering. Om aan te geven dat reactie gewenst is, denken we aan Nokia en Sony, die (bijna) de boot gemist hebben bij de ontwikkelingen van voorbeeld de smartphones en Ipads. Bovendien zal er aandacht moeten worden gegeven aan de z.g. “boundaries”, tussen lagere-, middelbare school en universiteit om toekomstige aspirant-studenten goed te kunnen voorbereiden op het academisch onderwijs (in toegepaste wiskunde en wiskunde-service onderwijs bij andere opleidingen). Dit heeft gevolgen voor de AMI- inspanningen (vanuit de 3 TU‘s) richting het middelbare schoolveld en (service-) onderwijs aan studenten. We geven enkele voorbeelden van ideeën en inspanningen.

search
search

Education

De verwachting is dat in de nabije toekomst grote veranderingen in het onderwijs plaats zullen vinden bij de universiteiten vanwege de “aanstormende” digitalisering. Om aan te geven dat reactie gewenst is, denken we aan Nokia en Sony, die (bijna) de boot gemist hebben bij de ontwikkelingen van voorbeeld de smartphones en Ipads. Bovendien zal er aandacht moeten worden gegeven aan de z.g. “boundaries”, tussen lagere-, middelbare school en universiteit om toekomstige aspirant-studenten goed te kunnen voorbereiden op het academisch onderwijs (in toegepaste wiskunde en wiskunde-service onderwijs bij andere opleidingen). Dit heeft gevolgen voor de AMI- inspanningen (vanuit de 3 TU‘s) richting het middelbare schoolveld en (service-) onderwijs aan studenten. We geven enkele voorbeelden van ideeën en inspanningen.

De verwachting is dat in de nabije toekomst grote veranderingen in het onderwijs plaats zullen vinden bij de universiteiten vanwege de “aanstormende” digitalisering. Om aan te geven dat reactie gewenst is, denken we aan Nokia en Sony, die (bijna) de boot gemist hebben bij de ontwikkelingen van voorbeeld de smartphones en Ipads. Bovendien zal er aandacht moeten worden gegeven aan de z.g. “boundaries”, tussen lagere-, middelbare school en universiteit om toekomstige aspirant-studenten goed te kunnen voorbereiden op het academisch onderwijs (in toegepaste wiskunde en wiskunde-service onderwijs bij andere opleidingen). Dit heeft gevolgen voor de AMI- inspanningen (vanuit de 3 TU‘s) richting het middelbare schoolveld en (service-) onderwijs aan studenten. We geven enkele voorbeelden van ideeën en inspanningen.