Part of the

Website: 4TU.nl

Jaarverslag 2018 online

maandag, 2 september 2019
Van High Tech voor een duurzame toekomst tot de Commissie Van Rijn; het jaarverslag 2018 van de 4TU.Federatie staat nu online.

In 2018 zijn toenemende studentenaantallen en achterblijvende bekostiging - voor het derde jaar achtereen - de twee hoofdthema’s voor de 4TU.Federatie. Voor het eerst gloort er licht aan de horizon. De sectorplannen zorgen vanaf 2019 voor financiële ruimte om extra personeel aan te stellen en de commissie Van Rijn zal in 2019 adviseren over de bekostiging van het hoger onderwijs.

In het voorjaar van 2018 zijn er zijn vijf programma’s geselecteerd die onder het thema High Tech for a Sustainable Future (HTSF) nieuwe wetenschapskernen gaan creëren door het invullen van nieuwe tenure-trackposities en aanstellen van postdocs. HTSF geeft een nieuwe dimensie aan de samenwerking, waarbij de werving vaak in 4TU-verband en voor meerdere posities tegelijk is gedaan. Door de krachten te bundelen, is de kritische massa groter en kan een programma een grotere impact creëren, vooral richting maatschappij.

Dit en meer onderwerpen vindt u in het Jaarverslag 2018.

Nederlandse versie
English edition